Big Green Egg

Soms kom je in een restaurant waar je meer dan 100% tevreden bent over het eten , de service en de prijslijst .
Onthoud dit de mede lekkerbekken niet !!

Moderators: baardje, stinus

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Big Green Egg

Berichtdoor baardje » 25 feb 2012, 14:48

yes ik heb het hier over het groene ei..............ofte over de higtech-bbq/koud of warm roken ,konfijten , indirect en direct grillen en wat nog meer .

Dat was vorig jaar HOT DONE en een nieuw verschijnsel in de sterrenkeukens en natuurlijk op den tv ,

Menig thuis/hobby kok heeft zich ook laten verleiden ..............helaas hoor ik geregeld spijt en teleurstelling over de werking met dit toestel.

Zelf ben zéér geinterseerd over dit toestel maak heb tot heden de kat uit de boom gekeken ? het kriebeld echter ....... nu ik nieuwe koksmessen in huis haalde ,en de eerste zonnestralen mijnen lochting opwarmen .....droom ik geregeld van ons Roza ..... MAAR steeds krijg ik ook beelden van deze Big Green Egg .

De teleurstellende reactie indachtig ben ik te weten gekomen dat de importeur workschops organiseerd om je alle kneepjes van het grillen en roken te leren , en daar je het ei ook binnenhuis kan gebruiken (mits je een afzuigkap ter beschikking hebt )jeuken de handen om dat uit te testen .
Helaas zijn de workschops in de week , De eerste twee zijn gepland op 2 april & 2 mei 2012, ik zou hier eens willen polsen naar de belangstelling om een workschopweekend te organiseren en neem eerstdaags contact op met de importeur over de mogelijkheden .
Voor mij is de workschop tijden de week natuurlijk geen beletsel , uitgezonderd het gehoorprobleem indien te veel volk aanwezig ,vandaar .............;en ook weer een excuus voor een treffentje éé :D

Is er belangstelling onder de lezers /posten van camperchat ??
Afbeelding AfbeeldingDEEL JE BROOD, en het smaakt beter ,
DEEL JE GELUK, en het wordt groter.

stinus
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Re: Big Green Egg

Berichtdoor stinus » 25 feb 2012, 20:45

Pfffffffffiew, die zijn precies nogal prijzig: 600 voor een "mini" tot 2200 voor een Extra Large Green Egg...

Een Barbecook rookoventje van 69 euro zal ook wel goed zijn zeker om naar diene workshop te komen ?
http://proxy-publitas.metro-group.com/M ... adview/16/

Ik zal hem anders in 't groen spuiten. :mrgreen:
+ carpe noctem +

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 25 feb 2012, 23:28

stinus schreef:Pfffffffffiew, die zijn precies nogal prijzig: 600 voor een "mini" tot 2200 voor een Extra Large Green Egg...

Een Barbecook rookoventje van 69 euro zal ook wel goed zijn zeker om naar diene workshop te komen ?
http://proxy-publitas.metro-group.com/M ... adview/16/

Ik zal hem anders in 't groen spuiten. :mrgreen:

t'JA kwaliteit heeft zijn prijs he jong , het is dan ook een veelzijdig werktuig (das koken , roken , grillen , suderen ,bakken en uiteraard bbq en )
Maar zoals ik hoger reeds schreef moet je er wel mee kunnen omgaan ,en dat is ook de importeur niet ontgaan ...........vandaar dus de workschops .
zoals met zoveel nieuwe concepten die op tv gepromoot worden staat het hippie en trendie dat in uwen lochting te hebben staan :D (al vrees ik dat er véél in het tuinhuisje onder een centimeterke stof te vinden zouden zijn) .
zelf sta ik afkerig van al die hyzentruit potten /mixers , Goossens messen of S.Herman hebbedingen , ne keer een mixer gekregen van den piet H en helaas geen twee keer soep moeten mixen (messen en schroeven soep heb ik als resultaat gehad . :lol: :lol: )

Maar diene green egg heb ik grondig bestudeerd , betast :oops: bekeken en in werking gezien ,en zoals rees gezegd moet je enige kennis hebben om er behoorlijk mee te kunnen werken .

En dus wil ik eerst t' onderste uit dat egg kennen voor ik mijn droom werkelijkheid laat worden en mijnen portemanéé open trek (anders blijf ik maar liever over ons Roza dromen zulle , die is afbetaald :lol: :lol: )

Goldedition
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Goldedition » 26 feb 2012, 07:14

baardje schreef:
Dat was vorig jaar HOT DONE en een nieuw verschijnsel in de sterrenkeukens en natuurlijk op den tv ,

Ik mag hier niks over zeggen zeker ?

Het was op den Tv.punt.
en welgeteld 1 (één) sterrenkeuken heeft daar geld aan willen verdienen
Maar is met zijne Landrover tegen een paaltje gebotst.

Voor met de motorhome heb ik een COBB
en hoe kritisch ik ook ben, dit is ook wel een schitterend toestel, maar aan een zeer redelijke prijs
Voor minder geld ben je minder gekloot.
Hoe dikwijls ga je dat ding ....................nee laat maar, der zijn zelfs mensen die hunne camper met moeite gebruiken
Ieder zijne meug

Maar denken dat (sterren)restaurants dat in hunne keuken zetten, ........owkey, als de fotograaf van de Green Egg langs komt.
En er een afbetaling van de Landrover aan vasthangt

Als je echt geen blijf weet met uw 2.000 is het een schitterend speeltje, maar ik zou eerst eens informeren naar de prijs van Claudia Shiffer
Daar ga je meer lol aan beleven voor uw 2.000 euro

Allé, ik mijn gedacht nu toch gezegd, verdoeme toch
“Ik weet heel goed dat de lezer helemaal niet zo’n behoefte heeft dit alles te weten,
maar ik heb er behoefte aan hun dit te vertellen.” Jean-Jacques Rousseau (1712-1780)

stinus
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor stinus » 26 feb 2012, 11:09

baardje schreef:(anders blijf ik maar liever over ons Roza dromen zulle , die is afbetaald :lol: :lol: )

Pas maar op wat je allemaal schrijft, voor boekhouders en zelfstandigen liggen "afbetaald" en "afgeschreven" heel kort bij elkaar. :lol:
+ carpe noctem +

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 26 feb 2012, 12:32

Goldedition schreef:
Het was op den Tv.punt.
en welgeteld 1 (één) sterrenkeuken heeft daar geld aan willen verdienen
Maar is met zijne Landrover tegen een paaltje gebotst.
Mo nee gie dat paaltje stond verkeerd ..............alleez heb je dan het geklooi van het zoutmanneke (den piet ) nie gezien op vtm met dat green egg??,
:lol:

Voor met de motorhome heb ik een COBB
en hoe kritisch ik ook ben, dit is ook wel een schitterend toestel, maar aan een zeer redelijke prijs
Voor minder geld ben je minder gekloot.

Ja ja dade wel maar je kunt er ook minder mee klooien éé

Hoe dikwijls ga je dat ding ....................nee laat maar, der zijn zelfs mensen die hunne camper met moeite gebruiken
Ieder zijne meug
Awel de mogelijkheid bestaat dat als ze een green egg meedoen in den camper deze ook meer gebruikt zal worden :lol: :lol:

Maar denken dat (sterren)restaurants dat in hunne keuken zetten, ........owkey, als de fotograaf van de Green Egg langs komt.
En er een afbetaling van de Landrover aan vasthangt
Ach zo eens overwegen of er geen mogelijkheid inzit om met een green egg rond te trekken en de camperplaatsen aan te doen ?? Maar de mobie is betaald :( blijft de mogelijkheid in het bezit te komen van een gratis "Green Egg " :oops:

Als je echt geen blijf weet met uw 2.000 is het een schitterend speeltje, maar ik zou eerst eens informeren naar de prijs van Claudia Shiffer
Daar ga je meer lol aan beleven voor uw 2.000 euro
Euugh , zou ik toe komen met 2.000 denk je ? ......maar der zit daar toch al wat sleet op en bovendien is mijn duits zeer slecht :cry:

Allé, ik mijn gedacht nu toch gezegd, verdoeme toch

Goldedition
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Goldedition » 26 feb 2012, 14:54

baardje schreef:
Ja ja dade wel maar je kunt er ook minder mee klooien éé [/color]

Wie mij al heeft zien klooien met mijn COBB, weet dat je dwaalt

voor wie de COBB niet kent
http://www.youtube.com/watch?v=3Jj_XUBvLVA
http://www.youtube.com/watch?v=8LPJI4nXB0o&feature=related
“Ik weet heel goed dat de lezer helemaal niet zo’n behoefte heeft dit alles te weten,
maar ik heb er behoefte aan hun dit te vertellen.” Jean-Jacques Rousseau (1712-1780)

Sammy35
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Sammy35 » 26 feb 2012, 18:45

Hoi,
Hier geen interesse in al die speciale BBQ toestanden :?
Ben nie echt ne BBQ freak :!:
:wink:
Afbeelding

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 26 feb 2012, 22:57

ik bedoelde wel dat je meer met het ei kon doen , maar bij nader in zien is de cobb ook van verschillende markten thuis moet ik toegeven
.
Sammy35 schreef:Hoi,
Hier geen interesse in al die speciale BBQ toestanden :?
Ben nie echt ne BBQ freak :!:

jomo je hebt da filmke toch bekeken ?

Dan heb je toch wel gezien dat die vent er een bliksken bier heeft ingegoten , of nie ? dus je kan er ook iets mee doen met jupiler he :D

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 26 feb 2012, 23:26

Zo den oosterschelde paling is verteerd ,

zonder te willen stoeffen moet ik zeggen dat ik deze keer meer punten gekregen heb van ons Roza voor de bereiding met champagne , een negen daar waar ik voor de bereiding met den omer maar een zeven kreeg .

ok den die van ons is geen bierliefhebber dus dat verzacht de mindere punten éé, de bereiding met champagne was dan ook wel verijkt met volle room en gesmoorde preisnippers .
De peterselie puree ..............slechte punten :( maar dat had ik al gedacht ook en dus ook aardappel puree gemaakt )

die peterselie puree past daar niet bij , is veel te zoet en daar er al citroen in de paling bereiding zelf is ook kan je daar niet mee overdrijven in de peterselie.
Half om half aardappel /peterselie en wat meer verse muskaatnoot is al aanvaarbaar maar geen culinaire hoogstandje en te veel room en roomboter toestanden zijn ook mijn ding niet.

Dan wel weer een dikke tien op tien voor mijn versgedraaide neusekens roomijs :D (cuberdons :D :D the orignal ) eigen recept en geslaagd .

vandaag kan /kon ik dus niks meer verkeerd doen voor den die van ons :D

Sammy35
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Sammy35 » 27 feb 2012, 10:42

Hoi,
Dat zijn weeral extra kilootjes :P :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Giacomo
starter
starter
Contacteer:

Berichtdoor Giacomo » 04 mar 2012, 23:01

baardje schreef:Zo den oosterschelde paling is verteerd ,
ok den die van ons is geen bierliefhebber dus dat verzacht de mindere punten éé, de bereiding met champagne was dan ook wel verijkt met volle room en gesmoorde preisnippers .

Klinkt nie slecht;
andere variant keer proberen; Sjalot (of ui) aanstoven met de paling, champagne erbij kappen, rustig (half-)garen, room erbij kappen en op het laatst peterselie en/of bieslook (gehakt) bijvoegen, en idd, het is al moeilijk om een goeie aardappelpuree te maken dat ge nie moet beginnen klooien met vanalles in te doen; puur natuur, maar mét goeie boter. :roll: :mrgreen: :idea:

Ciao

Goldedition
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Goldedition » 23 mar 2012, 18:57

Ik wil toch even deze link delen, van mijn goede collega : de Jeroen
http://www.candidcamera.be/blog/dagelijkse-kost/

Terug naar “GASTRONOMIE”