Ecovignet Frankrijk

nieuwe normen en wetten

Moderators: baardje, stinus

stinus
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Ecovignet Frankrijk

Berichtdoor stinus » 11 jun 2017, 16:20

Wie deze zomer met de auto naar Frankrijk rijdt en nog geen ecovignet heeft, kan daar maar beter niet te lang meer mee wachten. “Anders dan de autovignetten in Duitsland of Zwitserland, kunt u het Franse ecovignet niet aan de grens of in een winkel kopen. U moet het aanvragen via het internet, en het kan al gauw een tiental dagen of meer duren alvorens het vignet in de bus valt”, waarschuwt Danny Smagghe van Touring.
Almaar meer Franse steden – waaronder Parijs, Grenoble en Lyon – hebben al zogeheten ‘zones met beperkte circulatie’ ingevoerd. Andere, zoals Rijsel, Straatsburg, Bordeaux en Montpellier, beginnen er in september mee. Bedoeling: (te) vervuilende auto’s uit de stadscentra weren. Het Crit’Air-vignet bestaat in zes kleuren, van groen (voor propere elektrische auto’s) tot grijs (auto’s van vóór 2000).

“Vanaf 1 juli kan al wie bijvoorbeeld in Parijs zonder het juiste vignet rondrijdt, beboet worden”, vervolgt Danny Smagghe. Die boete bedraagt 68 euro, terwijl het vignet slechts 4,80 euro kost (inclusief verzending).

Een minimale én bovendien eenmalige investering, want het vignet blijft geldig zolang de auto ingeschreven is. Bestellen kan via:https://certificat-air.gouv.fr/fr/demande.

Nog net op tijd om een klever te bestellen tegen de zomervakantie binnen enkele weken. Straks hangt de ganse voorruit vol. :lol:
+ carpe noctem +

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Re: Ecovignet Frankrijk

Berichtdoor baardje » 12 jun 2017, 17:01

stinus schreef:
Wie deze zomer met de auto naar Frankrijk rijdt en nog geen ecovignet heeft, kan daar maar beter niet te lang meer mee wachten. “Anders dan de autovignetten in Duitsland of Zwitserland, kunt u het Franse ecovignet niet aan de grens of in een winkel kopen. U moet het aanvragen via het internet, en het kan al gauw een tiental dagen of meer duren alvorens het vignet in de bus valt”, waarschuwt Danny Smagghe van Touring.
Almaar meer Franse steden – waaronder Parijs, Grenoble en Lyon – hebben al zogeheten ‘zones met beperkte circulatie’ ingevoerd. Andere, zoals Rijsel, Straatsburg, Bordeaux en Montpellier, beginnen er in september mee. Bedoeling: (te) vervuilende auto’s uit de stadscentra weren. Het Crit’Air-vignet bestaat in zes kleuren, van groen (voor propere elektrische auto’s) tot grijs (auto’s van vóór 2000).

“Vanaf 1 juli kan al wie bijvoorbeeld in Parijs zonder het juiste vignet rondrijdt, beboet worden”, vervolgt Danny Smagghe. Die boete bedraagt 68 euro, terwijl het vignet slechts 4,80 euro kost (inclusief verzending).

Een minimale én bovendien eenmalige investering, want het vignet blijft geldig zolang de auto ingeschreven is. Bestellen kan via:https://certificat-air.gouv.fr/fr/demande.

Dat geld dus niet voor mij in Frankrijk ben ik een Keizer :lol: kan/ kon praktisch overal gaan staan waar ik wilde met inachtneming van het mogelijke en fatsoenlijke (al moet ik erbij zeggen dat het al een paar jaar geleden is dat ik daarheen trok ,die tolwegen en ronde punten op de andere wegen was ik een beetje bei geworden en dus maak ik tegenwoordig Duitsland en de Moezel onveilig :lol:
Inderdaad een europeesche invaliden kaart heeft u vrijstelling ,en ook op gebied van parkeren enz genoeg de invalide in Frankrijk veel voordelen .
Wie de Franse taal niet goed beheerst kan op hurktoilet.nl een Nederlandse beschrijving van deze handeling vinden .

Nog net op tijd om een klever te bestellen tegen de zomervakantie binnen enkele weken. Straks hangt de ganse voorruit vol. :lol:
Afbeelding AfbeeldingDEEL JE BROOD, en het smaakt beter ,
DEEL JE GELUK, en het wordt groter.

stinus
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor stinus » 13 jun 2017, 07:26

Vrijstelling? Euh nee.

Je suis une personne handicapée : suis-je concernée ?
OUI. L'apposition d'un certificat qualité de l'air est obligatoire dans les cas qui les prévoient, même pour les véhicules portant une carte de stationnement pour personnes handicapées. Cependant ceux-ci ne sont pas concernés par les restrictions de circulation.

Zelfs met een mindervalidenkaart is de klever verplicht op uw voorruit, maar de uitzondering bestaat erin dat ge wel de milieuzone binnen moogt.

Zonder klever riskeert ge even goed een boete. Veel plezier aan de Moezel. Daar komen wij just van terug. :mrgreen:
+ carpe noctem +

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 14 jun 2017, 23:19

stinus schreef:Vrijstelling? Euh nee.

Je suis une personne handicapée : suis-je concernée ?
OUI. L'apposition d'un certificat qualité de l'air est obligatoire dans les cas qui les prévoient, même pour les véhicules portant une carte de stationnement pour personnes handicapées. Cependant ceux-ci ne sont pas concernés par les restrictions de circulation.

Zelfs met een mindervalidenkaart is de klever verplicht op uw voorruit, maar de uitzondering bestaat erin dat ge wel de milieuzone binnen moogt.

Zonder klever riskeert ge even goed een boete. Veel plezier aan de Moezel. Daar komen wij just van terug. :mrgreen:

Oeis da wist ik niet......dan gaan we er maar eentje bestellen voor het geval van ......vo diene prijs kunde nie sukkelen ee :D
Afbeelding AfbeeldingDEEL JE BROOD, en het smaakt beter ,

DEEL JE GELUK, en het wordt groter.

stinus
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor stinus » 30 jun 2017, 16:17

+ carpe noctem +

stinus
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor stinus » 03 dec 2017, 12:41

Deze week in het nieuws: nep-sites die valse écovignetten te koop aanbieden aan woekerprijzen. Enkel op bovenstaande links een klever kopen dus, direct bij de Franse fiscus.

Enkel die laatste is er trouwens bij gebaat ook denk ik. Wat de groene jongens ook over Londen en andere metropelen vertellen wanneer het over het buitenhouden van vervuilendere diesels gaat, de LEZ in Antwerpen bewijst volgens mij dat het vooral een financiële ingreep is. Tenzij de omschrijving van de lage emissiezone voldoende groot is, heeft het géén enkele meerwaarde voor de luchtkwaliteit. Het verkeer verplaatst zich en de wind blaas het fijn stof, NOx en CO2 gewoon terug naar de steden. :lol:

De Duitsers zijn er straffer in. Camperplaatsen in Aken, Berlijn, Freiburg en andere vallen er nu al midden in. :roll:

Interessante website trouwens voor wil op Europese schaal de regels wil checken mbt de spielereitjes en stickers die je nodig hebt onderweg:
http://urbanaccessregulations.eu/userho ... te-planner

(Ook in het Nederlands te bedienen, toch wel handig soms.)
+ carpe noctem +

Terug naar “Milieuzorg”