Oostende

Dit zijn campings die een inspaning doen om ook voor de zwerfwagens een afzonderlijke camperplaats aan te leggen zonder veel tralala of administratie (dus niet gebonden aan openingsuren , niet tussen de personenwagens of caravans )

Moderators: baardje, stinus

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Oostende

Berichtdoor baardje » 25 feb 2009, 09:54

Meteen even zeggen dat het wel een vreemde eend in de beit is , want bij mijn weten is er (nog) geen afzonderlijke camperparking !!

Maar ik wil jullie dit adres niet onthouden , omdat het een gemoedelijke familiale camping is (2005 mijn laatste bezoek )
Daar kunnen ook de grotere campers een plaatsje vinden en de KEUKEN is UITSTEKEND tegen DEMOCRATISCHE prijzen .

niets belet jullie om even te onderhandelen voor een plaatsje op de parking .

Het is (was) een al wat ouder koppel, vriendelijk en steeds met een luisterend oor voor hun klienten .

Camping Oasis
Duinenstraat 284
B-8400 Oostende telf: 059/30 19 55
Afbeelding AfbeeldingDEEL JE BROOD, en het smaakt beter ,
DEEL JE GELUK, en het wordt groter.

LeVin

Berichtdoor LeVin » 01 mar 2009, 22:01

Bern juist terug van Oostende.
Gestaan op de parking voorbehouden voor MH aan de Fortstraat van vrijdag op zaterdag 54 campers.
Er zou in het "seizoen" gedoogd worden dat je zelfs aan de overkant mag staan.

Rogerken
starter
starter
Contacteer:

Re: Oostende

Berichtdoor Rogerken » 29 mei 2013, 10:16

Nu anno 2013 volledig gedaan in Oostende voor campers in de fortstraat en zelfs op het grondgebied van Oostende is het verboden te overnachten.
Heb dit ergens gelezen op een of ander forum (Cs ? Vagebonden ? Camperchat ?)

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 29 mei 2013, 14:07

Rogerken schreef:Nu anno 2013 volledig gedaan in Oostende voor campers in de fortstraat en zelfs op het grondgebied van Oostende is het verboden te overnachten.
Heb dit ergens gelezen op een of ander forum (Cs ? Vagebonden ? Camperchat ?)

Er is inderdaad een algemeen verbod tot overnachten en in de fortstraat zouden nu werken bezig zijn !!

Alleen de parking van Urbano en prive parking (met toestemming ) komen nog in aanmerking .
Let wel parking van grootwarenhuizen zijn dan wel privé maar mogelijks dat het politie reglement voorziet dat ze toch een openbaar karakter hebben , en dan mogen de blauwjassen je er wegjagen :evil:

Sammy35
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Sammy35 » 29 mei 2013, 18:46

Op de Churchilparking bij het station is het terug toegestaan.
Vlakbij het centrum.
Kostprijs rond de 12 euro per 24 uren.
Ideale plaats
:wink:
Afbeelding

Rogerken
starter
starter
Contacteer:

Berichtdoor Rogerken » 30 mei 2013, 01:10

Dat juichen we toe, t'is nu te hopen dat men de parking terug niet vervuild, anders zal het rap weer gedaan zijn !

Sammy35
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Sammy35 » 30 mei 2013, 03:50

Rogerken schreef:Dat juichen we toe, t'is nu te hopen dat men de parking terug niet vervuild, anders zal het rap weer gedaan zijn !

Inderdaad,er zijn daar al serieuse campingtoestanden geweest :twisted:
Maar ideale plaats,tevoet bent u direct in het centrum :D
Laat ons hopen
Afbeelding

de-vedetjes
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Contacteer:

Berichtdoor de-vedetjes » 30 mei 2013, 17:32

Maar is het niet zo dat je op de churchill-parking tussen de lijntjes moet blijven ? Dus voor grotere MH geen optie. En voor die prijs op een gewone parking tussen andere auto's gaan staan bedank ik feestelijk. Voor een paar euro meer sta ik in Bredene op camping. en met het fietsje ben ik op no-time in Oostende :D :wink:

8) & 8)
Laat de zon in je hart, geniet van het leven

Sammy35
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Sammy35 » 30 mei 2013, 18:50

de-vedetjes schreef:Maar is het niet zo dat je op de churchill-parking tussen de lijntjes moet blijven ? Dus voor grotere MH geen optie. En voor die prijs op een gewone parking tussen andere auto's gaan staan bedank ik feestelijk. Voor een paar euro meer sta ik in Bredene op camping. en met het fietsje ben ik op no-time in Oostende :D :wink:

8) & 8)

Op de Churchilparking sta je niet tussen de auto's.
Je staat achteraan op de parking en je hebt al de plaats van de wereld :D
Parking staat zelden maar half-vol.
Je hebt altijd 3 plaatsen voor u alleen :D
Afbeelding

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 31 mei 2013, 14:27

Afbeelding

Ja jonk .................MAAR zou dat de dag vandaag ook nog zo zijn ...................want vroeger kon je in Oostende toch gerust op meerdere plaatsen terecht :roll:

Nu met de nieuwe regels ............. ik twijfel toch zulle (tenzij uw info recent is natuurlijk )

de-vedetjes
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Contacteer:

Berichtdoor de-vedetjes » 31 mei 2013, 15:01

Ben gisteren gaan kijken. Er staat voor 1 dag 14 €. Maar wat is één dag ? Vanachter op de parking stondan vrachtwagentjes. En voor de rest parkeervakken. Er stond geen enkele MH; Het verbodsbord is wel verdwenen.

8) & 8)

de-vedetjes
ervaren gebruiker
ervaren gebruiker
Contacteer:

Berichtdoor de-vedetjes » 31 mei 2013, 15:14

Een antwoord van de toeristische dienst Oostende op een vraag van iemand op Camperforum.nl dd januari 2013

Overnachten in de mobilehome/kampeerauto is in Oostende nog nooit toegelaten geweest. Er zijn wel 3 verschillende parkeermogelijkheden: ter hoogte van het Vuurtorendok, in de Zinnialaan en op een deel van de randparking aan de Iependreef.

Ondanks ons aandringen en blijvende zoektocht om tot een structurele oplossing te komen, hebben we in Oostende tot op vandaag nog steeds geen uitgeruste parkeerplaats waar het voor mobilehomegebruikers ook is toegestaan om te overnachten.

De tijdelijke parkeerplaats ter hoogte van het Vuurtorendok zal van zodra wordt gestart met de bouw van de nieuwe wooninfrastructuur dan ook verdwijnen.

Zoals gemeld zijn wij op zoek naar een structurele oplossing waarbij een betalende parking wordt gecreëerd met alle nodige faciliteiten: wateraansluiting, lozingsfaciliteiten, vuilniscontainers, ... Momenteel is er een studie bezig waarbij er een parking met faciliteiten voor mobilehomes voorzien wordt in onze stad. Wij hopen dan ook dat er snel duidelijkheid komt opdat we naar de toekomst toe de mobilehomegebruikers op een waardige manier kunnen ontvangen in onze Stad aan Zee.

Enige tijd terug hebben wij reeds een informatieve brochure uitgegeven om de kampeerautogebruikers verder te helpen in hun zoektocht naar zowel parkeerplaatsen als overnachtingsmogelijkheden waarbij wij hen - bij gebrek aan de infrastructuur - doorverwijzen naar onze buurgemeenten. Als bijlage bezorg ik u graag deze brochure.

We blijven ons echter verder inzetten in de hoop om tot een definitieve oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,

Katrien Cools
Toerisme Oostende vzw
Monacoplein 2
B-8400 Oostende
tel ++3259701199
www.visitoostende.be

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 31 mei 2013, 22:05

Afbeelding

Mens , mens toch ....................politiek op zijn Belgisch natuurlijk :roll: :roll:

t'Ja een dag bestaat uit 24 uren volgens mij, maar te zien aan de tekst van de dienst toerisme en het feit dat overnachten verboden is in Oostende zou dat daar maar 12 uur zijn zekers ?

Nu ja dat is een standaard antwoord dat meerdere mensen al kregen , het is daarom al niet minder HIPOCRIET.
Wie herinnerd zich niet Raversijde en het afgebakende deel v/d parking aldaar , de Fortstraat nadien en ..........
Nu ja het is wel juist dat volgens de letter er nooit overnachten toegestaan was op PAPIER , maar nog even naar Raversijse
Ik weet nog zeer goed dat ondanks het afgezette deel ik op de parking gestaan heb achter het toen afgezette deel , en ja de blauwkens
zijn op bezoek gekomen en ik moest op het camperterrein gaan staan !!!!

"Welk camperterrein mijnheer "? vroeg ik
" Nu ja mijnheer het staat toch duidelijk uitgehangen aan het netwerk !!!" kreeg ik als antwoord

Ik heb toen mijn dossierke van Idea consult (het eindrapport kampeerautotoerisme aan, de vlaamse kust ) bovengehaald en hen te lezen gegeven
met de mededeling dat gans dat spel hiervoor TOTAAL onwettig was en ze me gerust een proces verbaal mochten opstellen .

Het dossierke bleef ongelezen en mij werd medegedeeld dat ze inlichten zouden inwinnen bij de gemeentediensten
Ik heb er rustig gestaan en blijven slapen op DEZELFDE plaats , waar ik zogezegd NIET mocht staan en geen blauwkens meer gezien en een proces verbaal bleef uit .

Zou miss Vautmans daar nog schepen zijn ? we horen madamme nie meer de laatste tijd :roll: maar ja nocterra ook niet meer en het is duidelijk dat toerisme vlaanderen naarstig druk uitvoert op de gemeentebesturen aan de kust .

Nu ja België -Vlaanderen op zin best zou ik zeggen .

Toch vraag ik me af of er nu wel of niet overnacht wordt op die parking

fred
forumlid
forumlid
Contacteer:

Berichtdoor fred » 01 jun 2013, 19:34

sorry hoor , miss vautmans, nog nooit van gehoord of is het miss veulemanss ??

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 02 jun 2013, 11:06

fred schreef:sorry hoor , miss vautmans, nog nooit van gehoord of is het miss veulemanss ??

:oops: :oops: Oei,Oesje Ja jong t'is zundag morgen oogskens nog half toe , maar daar is een goede reden en excuus voor .

Ja joskes pensioenfeestje is wat uitgelopen :roll:

Ik heb inderdaad ne kemel geschoten , t' is dus da veulen inplaats van die vaatdoek
Vautmans da is een senatrische he (mogelijks dat het fout geschreven is )

Maar ken hebbe nu geen goesting om da ne keer te controleren. :oops:

Terug naar “camping met afzonderlijke camperplaats”