Winterafdekking voor beluchtingssysteem

Moderators: baardje, stinus

marcoc01
meer dan 300 berichten
meer dan 300 berichten
Contacteer:

Winterafdekking voor beluchtingssysteem

Berichtdoor marcoc01 » 21 jan 2013, 21:06

Heeft er toevallig nog iemand van die platen liggen om de rooster van de ijskast af te dekken
en is bereid om deze te verkopen?
Groetjes,
Mieke & Marc
Afbeelding

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Re: Winterafdekking voor beluchtingssysteem

Berichtdoor baardje » 21 jan 2013, 21:27

marcoc01 schreef:Heeft er toevallig nog iemand van die platen liggen om de rooster van de ijskast af te dekken
en is bereid om deze te verkopen?

jammer genoeg niet heb er zelf geen , MAAR je kan die toch kopen in een goede motorhome schop !!

Ja ik weet dat je moet opletten voor het verschot van de prijs bij sommigen :roll: dan meestal verdelers van mobies .
Ik bestel zulke zaken hier in wevelgem aan een eerlijke prijs in een klein schopke , dus moest je er nood aan hebben je weet waar je me kan vinden .
Afbeelding AfbeeldingDEEL JE BROOD, en het smaakt beter ,
DEEL JE GELUK, en het wordt groter.

marcoc01
meer dan 300 berichten
meer dan 300 berichten
Contacteer:

Berichtdoor marcoc01 » 21 jan 2013, 22:20

Natuurlijk kan je die in bijna elke campershop kopen. Maar als er ieman vanaf wil.
Denk dat de shop in Wevelgem geslotens is wegens verbouwingen. Anders ging ik er zaterdag eens langs.

Afbeelding
dit is wat ik zoek
Afbeelding
Moet enkel nog eens nakijken of voor mijn rooster de L200 of L300 geschikt is
Groetjes,
Mieke & Marc
Afbeelding

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 22 jan 2013, 00:01

marcoc01 schreef:Natuurlijk kan je die in bijna elke campershop kopen. Maar als er ieman vanaf wil.
Denk dat de shop in Wevelgem geslotens is wegens verbouwingen. Anders ging ik er zaterdag eens langs.

Afbeelding
dit is wat ik zoek
Afbeelding
Moet enkel nog eens nakijken of voor mijn rooster de L200 of L300 geschikt is

Ik heb het wel niet over de schop van de motorhome verdeler te wevelgem hoor , daar zou ik het U AFRADEN gezien de ervaring ik daar opdeed met een volledig rooster .
UITERAARD MOET HET WEL BESTELD WORDEN , mogelijks hebben ze het wel liggen nu het winter is maar das niet zeker .

Ik wil wel even met U tot hinder rijden hoor , zal ne keer het adres opzoeken en hier zetten ( t is Dk CARAVANS WEVELGEM ) als ik me niet vergis :oops:

marcoc01
meer dan 300 berichten
meer dan 300 berichten
Contacteer:

Berichtdoor marcoc01 » 22 jan 2013, 11:54

Bij nader onderzoek blijkt mijn rooster de L300 te zijn.
Daar hoort de EWS 300 bij
Afbeelding
Groetjes,
Mieke & Marc
Afbeelding

marcoc01
meer dan 300 berichten
meer dan 300 berichten
Contacteer:

Berichtdoor marcoc01 » 22 jan 2013, 12:15

baardje schreef:
Ik heb het wel niet over de schop van de motorhome verdeler te wevelgem hoor , daar zou ik het U AFRADEN gezien de ervaring ik daar opdeed met een volledig rooster .
UITERAARD MOET HET WEL BESTELD WORDEN , mogelijks hebben ze het wel liggen nu het winter is maar das niet zeker .

Ik wil wel even met U tot hinder rijden hoor , zal ne keer het adres opzoeken en hier zetten ( t is Dk CARAVANS WEVELGEM ) als ik me niet vergis :oops:

Bedankt baardje, maar dat is het net je kan ze overal vinden maar enkel op bestelling.
Ik heb al enkele webshops bekeken en nergens zijn deze op voorraad.
De prijs bij De Wit is € 25.99 jammer niet op voorraad, leveringstijd na een telefoontje ?????? Afhankelijk van de leverancier.
Wel te verkrijgen in de volledige set € 33.50.
Voor die prijs zal ik zelf wel iets in elkaar zetten.
Groetjes,
Mieke & Marc
Afbeelding

Goldedition
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Goldedition » 22 jan 2013, 17:25

Domme vraag mss, maar wanneer en waarom gebruik je die juist ?

Ik bedoel, als de frigo werkt kan het niet dicht, en als je gestalt staat moet je toch verluchten ?

Help me uit mijn onwetendheid :|
“Ik weet heel goed dat de lezer helemaal niet zo’n behoefte heeft dit alles te weten,
maar ik heb er behoefte aan hun dit te vertellen.” Jean-Jacques Rousseau (1712-1780)

marcoc01
meer dan 300 berichten
meer dan 300 berichten
Contacteer:

Berichtdoor marcoc01 » 22 jan 2013, 19:19

Het is eigenaardig. Maar al je koelkast op gas werkt moet deze eigenlijk verwarmen om te kunnen koelen. Wanneer je de roosters gedeeltelijk afdekt, gaat de opwarming sneller.
Je ijskast zal dan een beter rendement halen en je gas verbruik zal verminderen.
Groetjes,
Mieke & Marc
Afbeelding

Goldedition
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Goldedition » 22 jan 2013, 19:47

Waarom alleen bij koude temperaturen ?
In de zomer moet ze nog meer koelen toch .....
“Ik weet heel goed dat de lezer helemaal niet zo’n behoefte heeft dit alles te weten,
maar ik heb er behoefte aan hun dit te vertellen.” Jean-Jacques Rousseau (1712-1780)

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 23 jan 2013, 00:07

Bij koude werkt een koelkast minder goed ,

Zet gelijk welke koelkast tegen een koude buitenmuur (ook thuis ) en mogelijks koelt ze niet of niet genoeg .
Voor een optimale koeling is een zekere temperatuur nodig , of dat nu op gas of stroom (12V of 230 V ) is een koelkast heeft dus haar temperatuur nodig voor een goede werking .

Sommige mensen zijn in de wintermaanden verbaast dat hun koelkast niet goed meer werkt , dan zetten ze op een hogere stand (om meer te koelen ) echter zonder resultaat , dan geloven ze U NIET ALS JE DE RAAD GEEFT OM HUN KOELKAST VERDER VAN DE MUUR TE ZETTEN OF EEN STUK ISOLATIE TUSSEN MUUR EN KOELKAST TE ZETTEN .

En toch is dit de eerste raad die iedere goede vakman U ZAL GEVEN .

De afdekplaaten zijn dus bedoelt om de koude tegen te houden , koude wind ,koude temperaturen kunnen dan niet meer instromen en zo komt er meer warmte die de koelkast nodig heeft .

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 23 jan 2013, 00:34

Goldedition schreef:Domme vraag mss, maar wanneer en waarom gebruik je die juist ?

Ik bedoel, als de frigo werkt kan het niet dicht, en als je gestalt staat moet je toch verluchten ?

Help me uit mijn onwetendheid :|

Verluchten ................een koelkast heeft geen zuurstof nodig om te koelen MAAR wel om de gasverbranding toe te laten , dit is dan ook de enige reden van het onderste verluchtingsrooster het bovenste rooster is dan weer om de overtollige warmte af te voeren want ook als het te warm is werkt de koelling niet goed (dan zetten de mensen meestal de koelkast op een hogere stand ) WAT FOUT IS .
Inderdaad dan moet je ze op een lagere stand zetten bij zeer warm weer en dan koelt ze beter .

Het is dus een misverstand dat je koude nodig hebt voor een goede werking , gas zorgt voor de verbrandig maar stroom doet dit ook he al zie je dan geen vlam , leg maar eens je hand op het vatje dat zich achter de koelkast bevind dat is warm he (principe verbrandig )

bovenaan de koelkast heb je dan weer de koelribben zodat er geen oververhitting kan plaatsvinden (net zoals de koeling van de auto-motor ) en ja in warme streken zul je veel mensen vinden die een bijkomende ventilatie op deze koelelementen zetten om warmte af te voeren .
Hetzelfde gebeurd bij inbouwkeukens waar de koelkast op een te warme plaats staat zal men een verluchtingsrooster moeten voorzien (bij veel koelkasten die ingebouwd worden vind je onderaan de koelkast dan ook een verluchting ) al valt dit niet op

zo dat was dan hopelijk een juiste les koeling :wink:

Goldedition
meer dan 1000 berichten
meer dan 1000 berichten
Contacteer:

Berichtdoor Goldedition » 23 jan 2013, 10:10

Is er verschil op dat gebied tussen compressor en condensatie

Baard, bij opmerking verluchten bedoelde ik : waarom zou je alles dichtdoen en dan luiken openzetten om te verluchten.....niet verluchting koelkast, ik leer hier graag wat van bij

Gebeurd maar zelden op fora, en nu de grote Manitou verdwenen is ....... :mrgreen:

baardje
te veel tijd
te veel tijd
Contacteer:

Berichtdoor baardje » 23 jan 2013, 23:19

Goldedition schreef:Is er verschil op dat gebied tussen compressor en condensatie

Baard, bij opmerking verluchten bedoelde ik : waarom zou je alles dichtdoen en dan luiken openzetten om te verluchten.....niet verluchting koelkast, ik leer hier graag wat van bij

Als ik het goed begrijp dan heb je het over verluchten v/d camper int algemeen ............ MAAR die afdekplaten hebben daar helemaal niks mee te zien .
Die platen zijn uitsluitend voor de afdekking van de frigo roosters , en die roosters zelf zijn uitsluitend aangebracht voor verluchting verbrandingskamer frigo (onderste rooster ) EN voor afvoeren van verbrande lucht en warmte (bovenste rooster )

Er komt dus hoe dan ook geen verse lucht in uw camper via deze roosters , WANT de frigo zelf wordt achteraan afgekit zodat zeker geen verbrandingsgassen /reuk in de camper kan indringen

Gebeurd maar zelden op fora, en nu de grote Manitou verdwenen is ....... :mrgreen:

Terug naar “Gezocht”